PCB De Schoof maakt de heerlijkste gerechten tijdens crea-middag.

7 december 2012

Het is inmiddels een traditie. Drie of vier keer per jaar is er een crea-middag  op PCB De schoof te Raamsdonksveer. De mooiste creaties worden er dan gemaakt, vaak binnen het huidige seizoensthema.

Deze keer werd het idee geopperd in het team om te gaan koken. Gelukkig werd er veel enthousiaste reacties op de oproep aan de ouders om te komen assisteren.

In eerste instantie werd er druk gesneden, gekneed en gemixed. Hoe verder in de middag, hoe meer Raamsdonksveer werd overspoeld door de heerlijkste geuren.
Groep 1 t/m 4 had een verrukkelijk buffet samen gesteld. Kwarktaartjes, blokjes kaas in de mooiste vormen en super heerlijke loempia’s werden er o.a. gemaakt. Een komkommer werd met uitjes, cocktailworstjes en zilveruitjes omgetoverd tot een krokodil. Groep 5/6 hadden allerlei hapjes met een Engels tintje gemaakt. Denk aan sandwiches, gevulde muizen, fruitspiesjes, perziktaart met slagroom. Om je vingers bij af te likken. De kinderen hebben zo ook geleerd dat een trifle in Engeland ontstaan is, om oude cake alsnog te verwerken.

Groep 7/8 ging op een culturele wereldreis. De Belgische frites werd gemaakt van zelf geschilde aardappelen. De met de handgeknede Italiaanse pizzabodems werden rijkelijk belegd met verse kaas, paprika, ham, salami e.d. Daarnaast  werden gerechten als Hollandse gevulde eieren, Turkse baklava,  Marokkaanse sesam-pindakoekjes en Afrikaans bananenbrood gemaakt
Kortom de leerkrachten en de leerlingen kijken terug op een geslaagde middag. Of de kinderen ’s avonds hun bord nog leeg gegeten hebben, is niet bekend. Maar ach, ook dat moet kunnen voor een keer!

Hierbij willen wij de ouders hartelijk danken voor hun hulp.