Heropening De Schoof

4 september 2013

Heropening PCB De Schoof

Woensdag 4 september was een feestelijke dag op basisschool De Schoof in Raamsdonksveer. Om 11 uur opende burgemeester Willemijn van Hees de totaal gerenoveerde basisschool De Schoof. Door deze renovatie en het aanbouwen van twee flexibele leslokalen en een nieuwe entree is De Schoof klaar voor de bijzondere eisen die modern onderwijs aan het gebouw stelt.
Door het overhandigen van een certificaat werd een klimtoestel overgedragen dat mogelijk gemaakt is door een bijdrage uit het Rabobank stimuleringsfonds.

De festiviteiten vormen de afsluiting van een zes jaar durend proces met als bijzonder hoogtepunt de inrichting van het speelplein waar natuurlijk spelen wordt uitgedaagd, een plein met een voor de regio nieuwe educatieve filosofie: zonder plastic, maar met bloemen, beestjes, boomstronken en zelfs een moestuin. De kinderen spelen nu al weer enkele maanden enthousiast op hun bijzondere schoolplein waar natuurlijk spelen wordt gestimuleerd. De populieren die tijdens de renovatie zijn geruimd, hebben een nieuwe bestemming gekregen op het schoolplein.

Met het oplaten van gele ballonnen onderstreepten de kinderen op geheel eigen wijze de opening, waarna ze getrakteerd werden op een ijsje. Aan het eind van de ochtend kregen de kinderen een potje mee naar huis met daarin een sla- en spinazie plantje.

Foto: BNDeStem

Klik HIER voor een filmpje van BNDeStem waarop onze kinderen spelen op het schoolplein.