Samen ontbijten geeft energie!

12 december 2012

Op woensdag 3 november hebben we met de school weer genoten van het Nationale Schoolontbijt. Net als zo’n 540.000 leerlingen van 2.500 basisscholen in het hele land, deden ook de leerlingen van PCB de Schoof zich te goed aan lekkere verse boterhammen en broodjes (gesponsord door bakker Wiercx), divers beleg en melk om te laten zien dat een goed ontbijt nodig is voor topprestaties.

Het thema van Het Nationaal Schoolontbijt 2010 was dit jaar: Samen ontbijten geeft energie! Je dag beginnen met een goed ontbijt geeft je letterlijk en figuurlijk energie: zowel in voedingskundig opzicht als in sociaal opzicht (gezellig samenzijn).

Bake for Life is dit jaar – samen met Right To Play – het goede doel van Het Nationaal Schoolontbijt. Van de deelnemende scholen wordt een symbolische vergoeding gevraagd van € 0,25 per ontbijtje. Al die kleine bedragen van honderdduizenden kinderen zorgen voor een groot eindbedrag. De opbrengst gaat dit jaar naar Right To Play en Bake for Life. Beide organisaties zijn in ontwikkelingslanden actief.

Om Bakker Wiercx te bedanken, brachten de leerlingen van groep 1-2 samen met juf Adri later op de dag een mooi werkstuk naar de bakkerij.