Schoofkamp 2010

12 december 2012

Op 31 mei en 1 juni beleefden we weer ons unieke Schoofkamp. Vanaf 9.30 vertrokken de auto’s met enthousiaste kinderen richting het Heukeloms Hoefke, in de buurt van Oisterwijk. De leerlingen van de bovenbouw krijgen niet veel tijd om rond te kijken: om 10.00 uur staat de huifkar klaar om hen te vervoeren naar een terrein waar verschillende sporten worden beoefend. Peddelhangen, spijkers inslaan, boomstam werpen, touwtrekken, een klompenrace, koebeugel gooien. Het past allemaal in het thema van dit kamp: Oud – Hollands.

De onderbouw vermaakt zich bij het kamphuis met zaklopen, poffertjes en wafels eten, blikgooien, spijkerpoepen en ballen door een gat gooien. Ook staat er een sjoelbak klaar. ’s Middags zijn de rollen omgedraaid. De bovenbouw doet spelletjes op het kampterrein, de onderbouw gaat naar een voorstelling in het poppentheater. Daarna worden ze door het Bosvrouwtje uit de voorstelling meegenomen het bos in om het ven te zoeken. Heel spannend allemaal! Daarna is voor groep 1 en 2 de kampvreugde voorbij. Nadat er een groepsfoto is gemaakt vertrekken zij weer naar Raamsdonksveer.

’s Avonds, na een smakelijke warme maaltijd, maakt iedereen zich klaar voor de bonte avond. Alle optredens staan ook hier in het teken van allerlei Oud – Hollandse activiteiten. Zelfs de presentatrices hebben zich in klederdracht gestoken. Daarna is het de bedoeling dat groep 3, 4 en 5 gaan slapen………… Groep 6 en 7 luisteren nog naar een spannend verhaal bij het kampvuur. Groep 7 gaat naar het bos voor het nachtspel. Redelijk snel daarna is heel het kamphuis in stilte gehuld. Dinsdagochtend is het ontbijt om 8.00 uur klaar.

De slaapzalen worden opgeruimd en de tassen gepakt. Tijdens het ontbijt worden de lunchpakketten klaargemaakt. De bovenbouw vertrekt naar het Bezoekerscentrum van Natuurmonumenten voor een kompastocht. De onderbouw is creatief bezig bij het kamphuis. ’s Middags gaat de onderbouw op Watersafari en houdt de bovenbouw zich bezig met creatieve opdrachten. De tijd vliegt om en voordat we het weten is het alweer tijd om in te stappen en terug te rijden naar De Schoof. Wat wás het weer leuk dit jaar!! En wat hebben veel mensen geholpen om alles goed te laten verlopen! Benieuwd waar we volgend jaar heen gaan……………..