Parro app voor De Schoof

Beste ouder(s) / verzorger(s),
Wij gebruiken op school Parro! Deze app geeft ons als team veel voordelen. Zo kunnen wij eenvoudig en veilig communiceren om elkaar op de hoogte te houden over het onderwijs. Als jullie kind 4 jaar is geworden en gestart op school, ontvangen beide ouders een mail met inloggegevens. Om van start te gaan met Parro volg je de volgende stappen:

  1. Accepteer de uitnodiging
    Ontvang je een e-mail van Parro met de titel “Volg de schoolavonturen van je kind”. Dan ben je toegevoegd aan de groep van je kind.
    Heb je al een ParnasSys-account via een andere school dan kun je onze school daaraan koppelen. Vanuit ParnasSys krijg je een e-mail, met de titel “Activeer je account voor De Schoof. Op YouTube vind je een instructievideo waarin het koppelen wordt uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=sWYd7zeELs0
    Heb je nog geen ParnasSys-account. Dan volgt de tweede e-mail en ga je door naar stap 2.
  2. Maak je account actief
    Vanuit ParnasSys krijg je een e-mail met de titel “Activeer je account voor De Schoof”. Hiermee maak je een ParnasSys-account aan, de link in deze mail is 30 dagen geldig. Als de link is verlopen, kun je de leerkracht vragen om je opnieuw uit te nodigen. Je ontvangt dan opnieuw de e-mail.
    Op Youtube vind je een instructievideo voor het activeren van je account: https://www.youtube.com/watch?v=XWHpyfqC9_U
  3. Inloggen
    Je kunt nu inloggen in Parro. Je kunt Parro natuurlijk op je telefoon gebruiken door de app te downloaden in de App Store of Google Play Store. De app kun je vinden door te zoeken op Parro. Gebruik je Parro liever vanaf de computer? Log dan in op talk.parro.com.
  4. Vragen over Parro?
    Lukt het activeren niet neem dan contact op met de leerkracht van je kind.
    Op www.parro.com vind je boven in beeld een help knop, hier staan veel gestelde vagen.
  5. (Nog) geen toegang tot het ouderportaal Met de toegang tot Parro krijg je niet gelijk ook toegang tot het ouderportaal. Daarmee gaat het team eerst aan de slag. Mogelijk wordt dat later dit jaar ook opengezet.
    Wil je meer weten? Lees dan verder op www.parro.com/ouders.
    Met vriendelijke groet,
    Team De Schoof

Parro app: voor oudercommunicatie 
Parro onze app voor oudercommunicatie is gekoppeld aan ParnasSys, ons leerling administratiesyteem. Hierdoor is de app altijd up-todate. 
U kunt Parro als app op uw telefoon downloaden, maar Parro is ook te bereiken via http://talk.parro.com/  


In de app kunt u o.a.: 

  • ziekmeldingen door geven 
  • contact opnemen met de leerkrachten 
  • berichten en foto’s ontvangen die de leerkracht met u deelt. 
  • de schoolkalender in zien en op de hoogte blijven van zaken die in de klas van uw kind gebeuren. 

Parro app: gebruik door school 
School zal de app steeds vaker gaan inzetten voor communicatie met u en zo het aantal mailtjes dat u van ons krijgt tot een minimum beperken. 

  • Maandelijkse nieuwsflitsen zullen op termijn uitsluitend verspreid worden via Parro en te lezen op uw computer, tablet of telefoon. 
  • Uitnodigingen voor gesprekken op school ontvangt u uitsluitend via Parro. 

Met de teamleden hebben we onderstaande afgesproken:    

  • De teamleden openen hun mailbox en Parro op hun werkdagen vóór schooltijd om te kijken of er ziekmeldingen of belangrijke berichten zijn doorgegeven.   
  • Op een door een teamlid zelfgekozen tijdstip, wordt er naar gestreefd om, tijdens de werkuren, de overige mail te lezen en wordt gekeken of er een (re)actie nodig is. Dat is altijd buiten de lesuren. Het streven is dat elke mail binnen twee werkdagen gezien en beantwoord wordt. Als er een inhoudelijke vraag is gesteld die niet meteen afgehandeld kan worden, ontvangt u dat als antwoord.  
  • Buiten de werkuren en op dagen dat een teamlid niet werkt, worden de mail en Parro alleen als het teamlid daarvoor kiest geopend en gelezen.